Ważny jest też Spam Score, który również powinien być możliwie jak najniższy. Jeżeli nie zadbamy o te wskaźniki, to możliwe, że pozyskany link z danej strony tak faktycznie bardziej nam zaszkodzi, niż pomoże. Po prostu wskaźnik jakości i siły takiego linku nie będzie wartościowy dla naszej strony internetowej. Dlatego też pozys kiwanie linków umiejscowionych na zewnątrz powinno odbywać się w ściśle zaplanowany sposób. Szczególnie wówczas, gdy strona jest świeża a domena ma niewielki staż. Takie strony są dosyć wyczulone na pozycjonowanie strony i wszelkie ruchy powinny być prowadzone w sposób ostrożny i przemyślany. W przeciwnym przypadku roboty Google mogą wyczuć całą sytuację i zwyczajnie nie indeksować nowych artykułów ani linków umieszczonych na zewnątrz. Strony, na której umieszczamy tzw. anchory powinny być dopasowane pod względem branży i umieszczanych treści. Na prawdę ważna jest również różnorodność linków, aby wszystko wyglądało w jak najbardziej profesjonalny sposób. Oczywiście pełną moc linków zewnętrznych otrzymamy również dopiero wówczas, gdy na naszej stronie przeprowadzona została kompleksowa optymalizacja sklepu internetowego. Mowa tutaj o dodaniu wszystkich opisów produktów, meta description, czy także o kompresji obrazków. Ważnym składnikiem mogą być też artykuły na blogu oraz linkowanie wewnątrz witryny internetowej, ponieważ roboty Google też biorą te aspekty pod uwagę.
Polecana strona: pozycjonowanie stron marketing internetowy